luni, 14 februarie 2011

Un gând despre...

“Dacă vrei să faci ceva pentru societate, începe cu tine insuti”


Toleranţa este o valoare pe care puţini oameni o posedă din păcate.    Consider că oamenii care au ca principală ocupaţie criticatul altora, folosesc acest mod de apărare din pricina propriilor frustrări şi decepţii.

Astea nu sunt ganduile mele, le-am cules de la o necunoscuta, Mihalache Adina, dintr-un articol pentru revista scolii. Dar cuvintele ei se potrivesc foarte bine, sunt parte integrala aproape din gandurile mele.
Daca am invata sa fim putin mai toleranti, am fii mult mai intelepti.

Mi-am dus toleranta pana la marginea propriei prapastii, iar cand am fost pacalit de persoane viclene, cu doua fete, m-am aruncat in munca.

Aici sunt eu astazi, am capul in pamant asemeni unui struț. Cat as vrea sa imi ridic privirea de la munca si sa ma uit catre stele, dar imi este teama.

Mi-e teama pentru ca ma pot trezii singur, nimeni langa mine, nici la bine nici la greu,  un stingher in mijlocul aridului desert pe care-l consideram ”viata”.

Tocmai aceste ganduri ma mentin treaz, in priza, pregatit de orice, pregatit de munca si lucru pana la epuizare si dincolo de ea.

Decat sa ma trezesc singur, mai bine sa-mi vad mainile insangerate de lucru.

Cineva a aprins o flacara, un semnal in departare pentru mine, incercand sa ma salveze, dar am raspuns prea tarziu la acel semnal,  iar acum stau cu flacara aprinsa sperand ca acea persoana va schita ceva. E uimitor cat de repede se pot inversa rolurile.

Acestea fiind spuse: ”Munca te innobileaza dar te dezumanizeaza.”


  Dacă ne-am înţelege unii pe alţii, am putea fi mai sinceri şi mai deschişi, nu ar trebui să se ascundă nimeni după măşti de falsitate.

  Oamenii ar trebui să se gândească mai mult la faptul că în viaţă totul este că o balanţa, iar dacă noi judecăm pe cineva, ni se întâmplă şi noua acelaşi lucru la un moment dat.

  Deci, în viziunea mea, toleranţa este importantă pentru a evoula din punct de vedere spiritual.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu